2012. június 22., péntek

DIY Challenge #2



Máris eltelt két hét, újra támad a hendméd kurzus, most a DIY- Ruha témakörben. Rengeteget agyaltam, nem akartam simán kigyöngyözni egy pólót vagy átfesteni egy tangapapucs pántját, komolyan mondom, h már a Balaton óta kattogok, mit is csinálhatnék. Ötlet rengeteg van, de mindegyikhez egy kisebbfajta szabó-varró kurzust kellene elvégezni, nem is beszélve a szerteágazó alapanyagokról (és azok anyagba illesztéséről), úgy tűnik, mégis örököltem apai nagymamimtól (aki varrónő volt) némi ez irányú érdeklődést, de most már még jobban bánom, h tiniként nem figyeltem jobban a keze munkájára (és 11 éve sajnos már az Égben serénykedik:( ).

Szóóóval nagy nehezen megszületett az ötlet, miszerint van egy kedvenc otthoni rucim, amit tavaly turkáltam a képregénybolt melletti (akkor épp turiként funkcionáló) boltban, ám a mellénél van egy folt. Nem durván feltűnő, de azért látható. Próbáltam este megörökíteni, nem nagyon sikerült, de azért megosztom veletek! ;)

Igen, ez a TELJESEN ÉLETLEN kép mutatja meg leginkább, milyen volt a folt. Bocsi!

Ezért nem veszem fel utcára (max. a sarki boltba futáshoz), pedig amúgy egy jó kis rohangálós darab lenne (mert mellrésznél dupla anyagú, melltartót se kell alávenni).

Először valami cuki virágos anyagot akartam rá varrni (viszont nagyobb foltra emlékeztem, így azt hittem, túl nagy patch-eket kell rátenni, macerás lenne, meg randa, pláne, h nem varrok szépen), majd jött az öltet, h foltokban befestem hobby boltos textil testékkel. De nem tudtam eldönteni, ilyen színű legyen. A festés vonalon kattogtam 3-4 napig, mikor jött az ötlet: átfestem az egészet és utána valamivel "díszítem".

Ő született belőle: 
Nyú ruci

Előtte pedig ilyen volt:

"Milyen volt szőkesége..."
Imádtam ezt a korallos-razsaszínes anyagot, ennek ellenére valami sötétet akartam, az biztos befogja a foltos (bibis) részt is. Több sötétkék pántos pólóm van, de csak a Müllerben tettem le voksom e szín mellett. És mi történt ezután?

(Előre szólok, aki rutinos anyagfestő annak uncsi percek következnek, de remélem sokatok számára lesz újdonság, amit én most műveltem, én eddig max. batikoltam -kendőket meg táskákat és csak kertben, nyáron, barátnővel, teljesen más feelingje volt, mint "suttyomban" a konyhában-fürdőben.)

1. lépésként, összeszedtem a prodzsekthez szükséges dolgokat:

Az átváltozás nélkülözhetetlen eleme

A legszükségesebbek

Gyors mázsálás

- festék (Müllerből, tengerészkék, juhé)
- lavór (a 3 darabból kiválasztani, melyiket sajnálom legkevésbé, ez a sötétebb zöld nyert, ezt úgyis örököltem a lakással)
- festendő anyag (esetemben a turis ruci)
- kesztyű (amit nem elég lefényképezni, hanem HASZNÁLNI SEM ÁRT, mert akkor nem leszünk festékes kezűek...)
- keverő eszköz (én benéztem a konyhaszekrény fiókba és méláztam, melyik béna fakanalamat áldozzam be -ugyanis én nem szeretek azzal főzni, mert imádom kóstolgatni a kaját kotyvasztás közben, a fakanálnak pedig nem jó íze van, tehát vannak jóféle strapabíró műanyagjaim, amiket sosem pazarolnék el egy ilyen akcióra-, amikor megláttam a több kínai evőpálcikát (amit a kedvenc sushi helyünkről -Bambuszliget-hoztunk/kaptunk/hoztak és nem is kínai, hanem japán étterem), rájöttem, ez a tökéletes segítőtárs)
- edény (amiben felmelegítjük 60 fokra a vizet
- mérőedény (amivel belemerjük a 6 liternyit)
- konyhai mérleg (hogy kiderüljék, mennyi a festendő ruha súlya)

2. lépés, víz melegítés, ruha fotózás, egyéb előkészületek

Melegszik a víz

Ekkor már picit aggódtam, hogyan lesz 60 fokos a víz, nincs még mindig főzéshez használatos "hőmérőm". De gyorsan rájöttem, h egyszerűen oldom meg, egyrészt miután ismét Heuréka élményként megéltem, h a nagy leveses/télen baráti összejöveteleken forralt boros lábosom 5 literes, már nem kellett azon aggódnom, h esetleg 6 liternyi túlforrósított vízbe próbálom a festéket belekeverni, kiötöltem, h majd egy ideig "ujjpróbázok", aztán pedig ha már túl forrónak érzem, simán beleöntöm a lavórba a vizet és hozzáöntök 1 liternyi "kézhűvös" (tehát kb. 25 fokos) vizet, így jön ki a nekem szükséges 60 fok.

3. lépés, festékmennyiség vízbe adagolása
Lavóóór (háttérben egy másik)

Festékes víz iz redi! ;)

Két oldalnyi nyomtatott infó volt odabefőttesgumizva a festék dobozához, abban az állt, h ha közép árnyalatot szeretnénk elérni elég a 300 grammos ruhához a fél zacsi festék, ha sötétet, akkor az egész. Gondoltam, előre nézzük meg a középszínt, max. még egyszer nekifutok. Alaposan elkevertem.
Guszta sötétkék színe van, nem is gondoltam, h ennyire erősen színezi a vizet (és persze a gőzölgés miatt macerás volt megörökíteni, minden képen a felcsapódó gőzök látszódtak csak, nem a mélykékség)

4. lépés, jól belenyomkodom a ruhát (szigorúan az evőpálcikákkal és ekkor már vegyük fel a kesztyűt (nem úgy, mint béna Dyna)
Mártogatós

Tunki-tunki

Kavar!

5. lépés, óra egyeztetés, időnként ruhapiszkálás, h mindenhol megfogja a festék, illetve maradék festék elcsomagolása

Mikró óra :)

Maradék festék zacsija begumizva

Amit én jól meg is örökítettem, gondoltam, h a hatóidő lejárta után is lefotózom az 1 órával későbbi mikrós óraállást, de bevallom, h 20 percnyi aktív pálcikás nyomkodás után eszembe jutott, h gyorsan elszaladok a pasinak egy krémért az Árkádbeli DM-be, meg az is beugrott, h Ikea nyári akció 1. nap van és láttam, h baromi olcsón lehet venni egy 2 személyes ágyneműhuzatot, gondoltam, h ha már az Örsön járok, átszaladok oda is, hátha nem rabolták le még az egész készletet, szóval végül 1 óra 50 percet festődött a ruci, de nem gondolom, h ez baj lett volna. Legalább jól befogta. ;)

6. lépés, az új színű ruha kiöblítése, mosógépbe dobása, 40 fokon kimosása
Ekkor már nagyon izgultam, mi lesz a végeredmény 

(nem akartam kesztyűs, festékes kézzel a telefonomon tapicskolni, ezért nem örökítettem meg)

7. lépés, teregetés

Még vizesen lógva

Én amúgy is szeretek teregetni (mondjuk a fürdőben szoktam, de most a kisszobában lévő óriás gardróbon örökítettem meg, itt jobbak (vagy csak azt hiszem, h jobbak) a fényviszonyok), pláne egy frissen született példányt. Ekkor már látható volt, h mesterséges fényben néhol vannak icipicit világosabb részek, illetve azt már a lavórban is konstatáltam, hogy "tényleg, a cérna műszálas, a varrás eredeti színű marad, tehát lazacos (ekkor nyomban el is vetettem "a fehér gombokat veszek hozzá díszítésnek, hogy matrózos legyen" koncepciót, szipp-szipp). 



Igen, bevallom, ekkor még azt hittem, festettem egy szép sötétkék ruhát. Aztán elmentem dolgozni és pár órával később kiderült az igazság: padlizsán színű lett. Még jó, h pár éve már ezzel a színnel is jóban vagyok (bár olykor az épp kifakuló vörimhez nem a legjobb választás...)

8. lépés, díszítő elemek beszerzése

Cérna, gombok (picit élénkebb a világos, de a színhelytelenséget  a  "hátterként" szolgáló ruha is alátámasztja



Vagyis a Flóriánon lévő Röltex-ben (igen, létezik még ez a cég, gyerekkoromban de sokat jártam ide a nagyival, bár gyanítom, h akkor más kereskedelmi formában működött) vettem cérnát és gombokat. Még jó, h valamiért előre a razsaszínes-lilás vonalhoz ragaszkodtam (biztos a 6. érzék vezérelt:))

9. lépés, a gombok helyének kiötlése
Varrás közben


A kész koncepció


Felvettem a rucit és percekig agyaltam, hol lenne jó helyen némi kilógó kerekség. Igazából csípőig kellően rám tapad (cuppan), ezért választottam az alját. Meg ott nem is túl szembetűnő, ám ha valaki észreveszi, látja, h milyen kis bohó darab.


A tényleges színe inkább az árnyékban lévő résszel azonos. Igazi padlizsán lila! :)

Mellrésznél (még a száradássegítő kantárok is némileg beindigózódtak:))


Tádáááám, kész is. Maradt még 3 kicsi, 3 nagy gomb, de nekem így tetszett, nem akartam túlcsicsázni, egy gombot bárki fel tud varrni, nem nagy művelet. Lehet, h később még meggondolom magam. ;)

Mivel világ életemben utolsó pillanatos voltam bizonyos "kötelező" dolgokat illetően (sulis feladatok, tanulás, rend rakás, csomagolás és még sorolhatnám), ezért ezt is csak csütörtök este kezdtem el. Nem vagyok benne biztos, h hagyni fog a hév és nem kutyulom össze a maradék festéket is, hátha még kékebb rucit kapok. Vagy tökéletesen egyenletesre festettet. Így sem durván foltos, csak néhol és szabad szemmel, közelről kivehetően, szóval határozottan elégedett vagyok az eredménnyel, jó móka ez az átalakítósdi.


A többi lány biztos nem ilyen triviálisat alkotott, lessétek meg az ő kezük munkáját is! ;)


Köszönöm, h elolvastátok, ha bármi kérdés, megjegyzés van, persze szívesen veszem! További jó hétvégét mindenkinek! ;)







18 megjegyzés:

  1. haha ezt most én is utoljára hagytam, tegnap csináltam meg, akárcsak te :D Még soha nem festettem ruhát, de most már legalább tudom, hogy kell! Köszi! :D
    Az eredeti színe is nagyon jó volt, de ez az új is szuper, ha átfested még egyszer meg kell mutatnod! :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett. Én még régebben festegettem pólókat, de szegény anyám mindig a haját tépte tőle. A gombok annyira feldobják a ruhát...kis apróság, de sokat számít!

    VálaszTörlés
  3. jaj én is annyiszor akartam már ruhát átfesteni de végül sose mertem neki állni. innentől kezdve mikor kimosod, nem fog fakulni meg összefogni a többi ruhát?

    VálaszTörlés
  4. Tök jó lett! Úgy vagyok ahogy Dia, hogy már annyiszor akartam ruhát festeni, de olyan macerásnak tűnik...

    VálaszTörlés
  5. én is most kezdtem el festésen gondolkodni. jó, hogy részletesen leírtál mindent, később tuti visszanézek.

    nekem a gombok jönnek be a legjobban, hogy ügyesen és ötletesen feldobtad :)
    (roni)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cuki lyányok vagytok, köszönöm.
    Dia, majd rád dobok egy mailt, ha már párszor kimostam, h mennyire fakul! ;)
    Amúgy a 2 oldalas használati útmutatóban leírják, h ezentúl elkülönítve kell mosni (muhaha, inkább színfogó kendő forevőr!;)), ill. h fakulhat. Meglátjuk. ;)

    VálaszTörlés
  7. Jajj nagyon cuki lett! :) A tiéd most a kedvencem :$

    VálaszTörlés
  8. Nagyon cuki lyányok vagytok, köszönöm.
    Dia, majd rád dobok egy mailt, ha már párszor kimostam, h mennyire fakul! ;)
    Amúgy a 2 oldalas használati útmutatóban leírják, h ezentúl elkülönítve kell mosni (muhaha, inkább színfogó kendő forevőr!;)), ill. h fakulhat. Meglátjuk. ;)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon cuki lyányok vagytok, köszönöm.
    Dia, majd rád dobok egy mailt, ha már párszor kimostam, h mennyire fakul! ;)
    Amúgy a 2 oldalas használati útmutatóban leírják, h ezentúl elkülönítve kell mosni (muhaha, inkább színfogó kendő forevőr!;)), ill. h fakulhat. Meglátjuk. ;)

    VálaszTörlés
  10. Dejó lett!!! Én is akarok batikolni pár ruhadarabot, nemsokára neki is vágok :)

    VálaszTörlés
  11. Köszi Zenzen, aranyos vagy. A batikolás izgisebb, bár az esetleges több szín miatt nagyobb a macera vele. De ha van pl. terasz/kert, ahol ezekkel lehet játszadozni az mindenképp előny. :)

    VálaszTörlés
  12. szerintem nagyon jó lett,nekem így lilán jobban is tetszik :D

    VálaszTörlés
  13. Milyen festéket használtál, és hol szerezted? Gyönyörűen fogta be.

    VálaszTörlés
  14. ahogy írtam is, a Müllerben vettem, Simplicol (vagy milyen) márkájú. asszem 690 volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj tényleg, bocs, nem figyeltem :$ nagyon tetszik, hogy ilyen egyenletes lett, ki fogom próbálni ezt a fajtát én is.

      Törlés
  15. Júj, de jó lett! Tényleg olyan, mintha új lenne! :D Nagyon ügyes vagy, irigyellek...

    VálaszTörlés