2012. június 8., péntek

DIY Challenge

Pár hete kért fel Calo(z), hogy csatlakozzak az általa szervezett kreatív csoportosuláshoz, melynek keretein belül több mindent fogunk egyszerre, egy témában alkotni.
Az első héten DIY- Ékszer-t készítünk.


Aki egy picit is ismer, tudja, hogy 11 éve gyöngybuzi vagyok, s az utóbbi 3-4 esztendőben már szinte nagyiparban gyártom a különféle csecsebecsét. Kedvencem a karkötő és bár nem nagy dolog egy ilyen bizsut összedobni, mégis nők tucatjai veszik tőlem évről-évre (tehát a visszaigazolás nem csak a szívemnek kedvesektől jő, hogy tényleg jóféle karékek ezek).


Egy picit is kreatív lány 3 másodperc alatt végiggondolja, hogyan kell egy ilyet fűzni, de most adok 1-2 bónusz tippet, amiért talán mindenkinek érdemes végigolvasni ezt a bejegyzést! ;)


1. lépés: A szükséges hozzávalók


- drót (én a rengeteg sorost szeretem, mert így  én szabhatom meg, milyen vastagságú legyen a kész modell) 
- fogók (lapos, kúp és harapó. A lapos- és kúp fogó már "professzionális" eszköz, a Bláthy Ottó utcai nagykerben vettem -a bejutásért és még sok mindenért hála a kedvenc (ékszerész)barátnőmnek, Diának:)- régen kis hobbiboltos szerszámaim voltak, azokkal is el van az ember, de nem mindegy, hogy mennyi ideig bírja a segítő eszköz, illetve az sem, h milyen minőségű, mennyire áll kézre és hogy jól lehet-e vele dolgozni) 
gyöngy (jelenleg egy nagy zacskós A minőségű -tehát a legjobb- 4 milis cseh kásagyöngy) - tálka (én az ilyen fémedénytetőket szeretem a legjobban, számtalan nagy fém kekszes dobozom van -vagy 4-5 gyöngyös dobozként funkcionál már:)-, mindig egy ilyet szoktam előkapni. 


2. lépés


Fogjuk meg a drótot és a harapófotó segítségével vágjuk le belőle a kívánt sormennyiséget (már előre feldarabolt drót vásárlása esetén értelemszerűen ez a teendő kimarad) 


3. lépés
A kúpfogó segédletével a drót egyik végén kicsi (lezáró) karikát alakítunk ki. Ez azért fontos, mert így nem kell figyelni fűzés közben, hogy nehogy lecsússzon a spirál túl oldalán a már felfűzött sokadalom. 
Persze kúpfogó hiányában lehet sima lapos fogóval is valami lezáró részt hajlítani (első időkben nekem sem volt ilyen eszközöm, de úgy nagyon randa formát lehet csak összeeszkábálni, hamar rájön az ember, hogy szuper befektetés ez a célszerszám:)) 
A kész vég így néz ki: 

Ahhoz hogy ilyen szép, formás végünk legyen nem kell teljesen körbetekerni a kúpfogón a drótot, hanem csak mondjuk 3/4-ig, majd a lapos fogóval én még ellenkező irányba hajtom picit, majd pedig simán összenyomom, hogy összeérjen az egész és ne legyen hézag. A makró fénykép alapján 1 nanomili azért most is maradt (persze ezen a legeslegminibb gyöngy se tudna lecsúszni). 


4. lépés


Kiöntöm a gyöngyöt a kis pitlibe/tányérbe/doboztetőbe/tálcára és fűzöm is. Ezt a lépést nem örökítettem meg, de szerintem mindenkinek érthető. :)
(annyira bolond vagyok, csak ezért a lépésért fűztem fel még egy ilyen menta karkötőt és pont ezt felejtettem el lefotózni...)


A gyöngy tartóval kapcsolatban jegyezném meg, hogy az ilyen fém doboztető szerintem prakitkusabb, mint a lapostányér-tálca, mert ennek konkrét pereme van, kevésbé tud kiszóródni a sok apró gyöngyszem (bár az én lakásom ettől függetlenül is folyton tele van kallódó szemekkel...:))


Extra tippként javaslom, hogy vizezzetek be alaposan egy törülköző csücsköt/szivacsot és  időnként nedvesítsétek be vele ujjbegyeiteket, mert nyirkos ujjakkal sokkal egyszerűbb felvenni a mini kása szemeket is (tapadnak a bőrhöz, nem esnek le) és sokkal gyorsabban tudtok haladni. 


Halkan merem csak megsúgni, hogy balga mód én évekig csak nyálazgattam az ujjaim, amikor nagy nehezen rájöttem erre a "fondorlatra"... :)


5. lépés
Ha már telefűztük a drótot és csak 4-5-6 szemet tudnánk rá gyömöszkölni (a képen érzékelhető, h körülbelül mekkora helyet szoktam hagyni), akkor a korábban már vázolt módon zárjuk le a karkötőt! Kúpfogó segítségével újra karikát gyártunk, lehetőleg úgy, hogy közben ne törjük össze a visszahajló dróttal az utolsó szemeket. Ha túl kicsi helyet hagytunk sajnos így fogunk járni, ha túl keveset, akkor pedig majd csúszkálnak a szemek. Én ezt nem szeretem, cseppnyi üres rész se maradhat, így sokszor percekig küzdök a dróttal és a gyöngyökkel, de a végeredmény tökéletes kell, hogy legyen! ;)


6. lépés
Örülünk az új karkötőnknek, elégedetten és büszkén viseljük! ;)
(És persze jobban odafigyelünk, hogy milyen lakk van a körmünkön, mert ez a karkötő is sokkal jobban mutatna az idei kedvenc menta lakkommal, de hát én épp az új Lovely farmerkék csodámmal voltam kipingálva és gyorsan nem akartam lemosni.)
Amúgy ennek a karkötőnek a kistestvérét (vagyis 2 milis gyöngyökből való változatát) már tavaly nyáron imádtam, 3-4 darabot el is adtam belőle, mondhatni, előre megéreztem a következő évi egyik sláger színt! ;)


Az elején már említettem, ez egy közös prodzsekt (nagyon izgulok, h a többiek mit alkottak), nézzük meg együtt a többi 6 lány munkáját!  




Köszönöm szépen Eszternek az ötletet és a szervezést, a lányoknak a lelkes leveleket, a kedves olvasóknak pedig azt, hogy nem magamnak írtam ezt a posztot. :)
További szép estét nektek! 


(Naná, h az első ilyen poszt megírásakor kell nekünk épp Fonyódliget felé venni az irányt, telóról persze követem a fejleményeket, de szerintem kommentelni sehova se fogok tudni:( Vasárnap viszont igen! ;))

5 megjegyzés:

  1. Jó, hogy előkerültél a bejegyzéssel együtt. Hasznos ez a step-by-step és a karkötőt elnézve lehet én is rendelek tőled ilyet, mert az unikornisosat is imádom, tegnap is volt rajtam.

    VálaszTörlés
  2. calo(z)-nak ezer hála ezért a kezdeményezésért, így legalább rátaláltam egy hasonló gyöngymániásra mint én. bár én leginkább bőrszíjascsomózottnagygyöngyös dolgokat készítgetek abszolút csak saját használatra, meg gyöngyszövök, de van egy csomó ilyen drótom is itthon, ki tudja mire lesz jó alapon (mondjuk a sokszínű soksoros gyűrűmet pont tegnap dicsérték meg). azt hiszem, kénytelen leszek még benézni hozzád :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, tetszik a színe ! Régen én is gyöngyöztem :$

    VálaszTörlés
  4. Na ezt a gyöngyfűzést meghagyom a nálam sokkal-sokkal türelmesebbeknek :D Gyönyörűek, mutatósak, szeretem a gyöngyből készült ékszereket, de hogy én nekiálljak ezekkel a mütyürökkel molyolni... Minden csodálatom, tiszteletem és hálám azoknak, akiknek van hozzá türelmük, szépérzékük és kreativitásuk! Mint például dynának!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm lányok, cukik vagytok. :)
    Sajnálom, h ez a kaki blogspot nem rakta ki az időzített bejegyzést, még jó, h útközben eszembe jutott, h nah meglesem a telefonon a blogokat és lám, nálam nem jelent meg semmi. Szóval a cikkben említett Dia barátnőm hívtam gyorsan, h lépjen be, hova klikkeljen és mit csináljon. Nagyon forrtyogtam magamba, h mit genyózik velem a rendszer. :/

    Nekem kiskoromban kimaradt a gyöngyözés (akkor fontunk mindig:)), talán ezért kattantam rá ennyire felnőtt korban.
    Monic, ez nem is olyan nagy macera, extra bonyi gyöngyös ékszert én sem készítek, ez neked is menne pikkpakk! ;) De aranyos vagy nagyon. :)
    Jikka, tessék akkor gyöngyözni! ;) Nekem is van rengeteg gyűrű alapom (is), de abból 2 db elkészítése után kiábrándultam valahogy. A szivárványszínű mondjuk vidám példány lehet! ;)

    VálaszTörlés