2012. augusztus 17., péntek

DIY- Challenge #5

Sziasztok!

Ismét eltelt 2 (meg 2) hét, így újra felbukkan a Calo(z) által életre hívott kreatív csapatunk, fogadjátok szeretettel! ;)


E heti témánkra a "bjuti" címke ragasztható, én már nagyon várom, h kiderüljék, a többiek miket alkottak. Én épp megint a Balatonon vagyok (igaz most Kenesén sátrazunk a főiskolás barátokkal), szóval csak hétfőn este-kedden tudok reagálni, mobilról kommentelni nem lehet:/). Jut eszembe, itt is köszi Vikinek, aki nyomban jó ötlettel állt elő, hogy mi lehet a bibi az időzítésnél. :)

(Szokás szerint) rengeteget filóztam, mit készítsek. Sokáig úgy voltam, h veszek végre pár igazán szimpi sminkecsetet az Ecsetboltban és majd jól decoupage-olom őket. De épp nyári szabadságoláson volt ez a szuper lelőhely meg valahogy én se lelkesedtem túlságosan az ötletért. Aztán egy este, főzés közben benyúltam a szekrénybe valami műszerért és lőn a felismerés: rózsavíz! :)


Még 6-7 éve az akkori nagyon jó barátnőmtől kaptam párszor e nagyszerű nedűből, a biotermékek szállítmányozásával foglalkozó apukája hozta fillérekért valahonnan keletről. Tökéletes arclemosó volt, imádtam. Nem zsíros, nem túl szagos, nem nehéz, nem tejes. Aztán szépen-lassan eltávolodtunk egymástól a lánnyal és én el is felejtettem a rózsavizet... Mármint teljesen nem, mert az egyik indiai gyorsétteremben (Bombay, az Andrássyn) például mindig iszom, de kívülről már nem kényeztetem magam vele. Egészen eddig! Pár hónapja a Medi-line-ban vettem egy 2,5 decis üvegcsével (az ára nem túl baráti, asszem egy ezres környékén számítják), azóta hetente megnézem az üveget, végignyálazom a feliratokat és morfondírozom, mikor bontsam fel és mit csináljak vele/belőle.


Rengeteg netes cikket végigolvastam, h miből-hogyan készíthető rózsavíz, ezekhez fűznék 1-2 konklúziót. 

Először is, három rózsafajtát ajánlanak, ezek közül én egyiket se leltem. Tény, h speckó virágboltokat nem hívtam fel, de az ország legnagyobb gyógyfüvesét (Gyuri bácsi) például igen, egy ott dolgozó kedves hölgy felvilágosított, h szerinte magánszemélyként ezen rózsafajtákat felkutatni lehetetlen (és egyelőre sajnos igaza van). De nem adtam fel, hiszen több "recept" sima rózsával próbálkozott, így tettem hát én is. 

Nah de mire jó a rózsavíz? 

A rózsavíz önmagában is igen hatékony tonizáló, tisztító és frissítő szer. A vízhiányos bőr remek táplálóanyaga. Például arcmosó géllel történő arcmosás után a bőrfelületre spriccelve segíti az ápoló krémek felszívódását.


E rövid ismertető után pedig következzék a Rózsavíz, (a la) Dyna

Hozzávalók: 
1 csokor rózsa (min. 10 szál és a legjobb, ha valami aluljáróban/piacon veszitek öregnénitől, aki a saját kertjéből valót árulja, hiszen az nem külföldről érkezik, a felületén 625-féle ilyen-olyna tartósító oldattal, szóval a mű rózsákat kerüljük! ;))
víz (lehet desztillált, ásvány, forrás, nekem épp Nestlé Aquarel volt nyitva, azt vetettem be)
edény (vízmelegítéshez) vagy vízforraló (el van pakolva, h nem főzök sűrűn teát, lusta voltam előszedni)
kanál (kevergetéshez)

Lépések
rózsikák

1. Rózsát megvesz, hazavisz (útközben nem árt "szagolgatni" is az illatozó példányt, biztosan jót tesz a szívünknek-lelkünknek!;))


Nekem így is tetszik

2. Rózsaszálak fejtelenítése, avagy levágdossuk a rózsafejeket, amiket ezután sziromtalanítunk is. Bevallom, h én e lépést követően meg is mostam őket, mert úgy éreztem, szükség van rá.
Ennek a műanyag edénynek türkiz zöld színe van eredetiben...


3. Víz felforral
pici káosz van a tűzhelyen (a háttérben látható teafőző elég vízköves, azért nem azzal csináltam)

4. A virágsziromokat valami üvegedénybe tesszük (én egy befőtteset kaptam gyorsan elő)
a szirmok várják a forróvízet
igen, ott az alján már forr a víz! :)
juhé, ellepi, kavar-kavar
5. A bugyogó vízzel nyakon öntjük a szirmokat és picit megkavargatjuk, hogy a szirmok a víz alatt maradjanak

6. Időnként megkavarva 2 napig nem szűrjük le.


7. A 2. nap végén átszűrjük, az üveget hűtőbe tesszük és kb. 2 hétig boldogan öntözzük magunkra.
 
2 nap után, még az eredeti üvegben

Tádáááá, a kész rózsavíz! :) Ha hazajöttem, még gyártok rá valami kedves címkét. ;)


Megjegyzem: nekem elsőre nem tetszett a frissen leforrázott rózsa illata, egyáltalán nem rózsás, fura virágillat csupán. Már-már szag. A jelleg a későbbiekben is ugyanolyan marad.

Az egyik oldalon találtam egy szuper ismertetőt e nagyszerű és szerintem kevesek által használt termékről, bekopizom, mert ennél kerekebben sehogy se lehetne összeszedni! ;)

(aki unja a másolt masszát, direkt dőlt betűvel szedtem, könnyen átugorható rész;))

A rózsavíz a XVII. században oly nagy népszerűségre tett szert, hogy gyakorta fizetőeszközül is szolgált. Jozefin, Napóleon hitvese csodálatos rózsakollekcióval büszkélkedhetett, amely Chateau de Malmaison kertjét díszítette. Indiában a lakóhelységekben szétspriccelve természetes illatosítóként és léghűsítőként szolgált.
A rózsavíz hagyományos bőrtisztító és tonizáló szer. Ekcéma ellen is kitűnő. Megnyugtatja a fáradt, irritált szemet. Szájöblögetőként alkalmazva csökkentheti az ínygyulladást, és az afták elmulasztásában is segíthet. Vasaláskor a ruhára spriccelt rózsavíz a ruhaneműnek rendkívül friss, üde illatot ad.

Hogyan használjuk a rózsavizet?
A rózsavíz önmagában is igen hatékony tonizáló, tisztító és frissítő szer.
A vízhiányos bőr remek táplálóanyaga.
Arcmosó géllel történő arcmosás után a bőrfelületre spriccelve segíti az ápoló krémek felszívódását.
Tonizálja, frissíti, nyugtatja a dekoltázst, vízhiányos bőrt.
A rózsavízzel spricelt bőr segíti a krémek felszívódását
Szájöblögetéssel csökkenti az ínygyulladást
Vasaláskor ha a vízbe kis rózsavíz kerül, a ruhák fantasztikus illatot kapnak.


Személyes tapasztalatok:
Elég későn készítettem el, így bevallom, h nem tudtam még sokat tesztelgetni. Az illata  más, mint az általam eddig ismert fajtáké, de a bőrömnek úgy érzem, tetszett.
Ki fogom próbálni még fürdővízbe téve is, illetve úgy, h 2 deci tejszínbe keverem és úgy öntöm a fürdővízbe, nah ettől garantáltan pihi-puhi lesz a bőr és élvezetes a fürdőzés.
Fontos nagyon, h kizárólag olyan virágból készítsük, mely nem érintkezett mindenféle kemikáliákkal, mert azokat a vegyszereket szerintem maga a növény is beszívja. 

NE feledjétek meglesni a többi lyány munkáját is! ;)


Köszönöm, h e héten is velem/velünk tartottatok, 2 hét múlva újra találkozunk! További szép hosszú hétvégét mindenkinek! ;)

4 megjegyzés:

  1. Imádnivalóak ezek az elfeledett praktikák. Kár h se rózsakertünk, se 1 aluljáró a közelben :-), de majd lehet csatlakozom a kotyvasztásban hozzád.

    VálaszTörlés
  2. Nekem eddig a rózsavízről mindig az olcsó, locsolkodós kölnik jutottak az eszembe, de ezt szerintem ezt én is ki fogom próbálni, mert nagyon ígéretesnek hangzik. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez mennyire jó ötlet! Én is használok rózsavizet, persze csak boltit, de nagyon jól hidratálja a bőrömet! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi lányok! :)
    Azt elfelejtettem odaírni, h hűtőben tárolom, mert félek, h rám buggyan. Igaz nem lett óriás mennyiség, úgyhogy egész jól fogy. Az illatával még mindig nem barátkoztam meg, rózsásabbat szeretnék.

    VálaszTörlés